Ποια είναι τα βασικά στοιχεία που ξεχωρίζουν ένα επαγγελματικό δικτυακό τόπο; Το Διαδίκτυο προσφέρει άφθονες δυνατότητες για την κατασκευή ιστοσελίδων εύκολα και γρήγορα. Δυστυχώς ακριβώς αυτή η ευκολία είναι και ο λόγος που βλέπουμε καθημερινά να ξεφυτρώνουν χιλιάδες καινούριοι απατεώνες (scam artists) που προσπαθούν με διάφορους δόλιους τρόπους να αποσπάσουν προσωπικά στοιχεία όπως τραπεζικούς λογαριασμούς και πιστωτικές κάρτες. Το φαινόμενο αυτό έχει κάνει πολλούς επιφυλακτικούς στη χρήση του Διαδικτύου και ιδιαίτερα στις on-line αγορές.

Δυστυχώς αυτοί οι απατεώνες ζημιώνουν και τους υπόλοιπους που προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν το Διαδίκτυο με ηθικό τρόπο.

Πώς μπορείτε να αμυνθείτε λοιπόν και να κάνετε τους επισκέπτες να σας εμπιστευτούν;

Τα περισσότερα websites των scammers έχουν μικρή διάρκεια ζωής, είναι προχειροφτιαγμένα και έχουν ερασιτεχνική εμφάνιση. Θα πρέπει λοιπόν να αξιοποιήσετε κάθε ευκαιρία που σας δίνεται να δείξετε τον επαγγελματισμό σας. Ο σχεδιασμός του δικτυακού σας τόπου, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες σας, και η υποστήριξη πελατών είναι βασικά στοιχεία για να φανεί ο επαγγαλματισμός σας.

Η πρώτη εντύπωση παίζει απίστευτα σημαντικό ρόλο.

Ο επισκέπτης του δικτυακού σας τόπου πρέπει να αντικρύσει ένα σύγχρονο επαγγελματικό website, με κομψό σχεδιασμό και σαφή στόχο. Αν ο δικτυακός τόπος είναι προχειροφτιαγμένος και φαίνεται ερασιτεχνικός οι επισκέπτες θα το θεωρήσουν ύποπτο και πιθανότατα θα φύγουν.

Μια σωστή εταιρία web design με εμπειρία στην κατασκευή επαγγελματικών ειστοσελίδων μπορεί να σας βοηθήσει να αποκτήσετε ένα κομψό website. Εκτός από τον κομψό σχεδιασμό ο δικτυακός τόπος θα πρέπει να έχει και τα εξής βασικά στοιχεία:

Όνομα και Φιλοξενία (Domain & Hosting)

Δεν νοείται επαγγελματικός δικτυακός τόπος χωρίς ένα όνομα με κατάληξη .com ή .gr που να φιλοξενείται σε ένα σοβαρό server. Πώς πιστεύετε ότι θα αντιδράσει ο μέσος επισκέπτης αν το website σας φιλοξενείται δωρεάν στο blogger.com με όνομα mycompany.blogger.com;

Αποφύγετε φθηνές domains με περίεργες καταλήξεις τύπου .to ή παρόμοια… Αν επιλέξετε δωρεάν φιλοξενία το website σας θα είναι αργό, με λίγες δυνατότητες και διαφημίσεις άλλων εταιριών!

Το κόστος των ονομάτων και της φιλοξενίας έχει πέσει σε τόσο χαμηλά επίπεδα που δεν υπάρχει λόγος να  επιλέξετε δωρεάν λύσεις.

Λογότυπο

Το λογότυπο είναι αντιπροσωπευτικό στοιχείο της εταιρίας σας. Ένα κομψό εταιρικό λογότυπο είναι απαραίτητο. Θα χρειαστείτε ένα έπειρο γραφίστα για να σας δημιουργήσει ένα όμορφο λογότυπο. Αν η εταιρία σας είναι γνωστή εκτός διαδικτύου οι επισκέπτες του δικτυακού σας τόπου αμέσως θα σας αναγνωρίσουν από το λογότυπο σας.

Το πιο συνηθισμένο μέρος για το λογότυπο είναι πάνω αριστερά. Αν έχετε ένα ωραία αναγνωρισμένο λογότυπο μην το κρύβετε!

Περιεχόμενο

Το περιεχόμενο του δικτυακού σας τόπου θα πρέπει να είναι εξειδικευμένο στο αντικείμενο σας. Μπορείτε να συμπεριλάβετε άφθονο σχετικό περιεχόμενο που πιστεύετε ότι μπορεί να ενδιαφέρει τους επισκέπτες σας.

Για παράδειγμα αν ο δικτυακός σας τόπος είναι για ένα μεσιτικό γραφείο, τότε μπορείτε να παρουσιάσετε:

  • οικόπεδα προς πώληση
  • σπίτια προς πώληση
  • διαμερίσματα
  • αποθήκες
  • επαγγελματικούς χώρους
  • εξοχικά

αλλά και άρθρα για θέματα όπως:

  • πως μπορεί κάποιος να πάρει στεγαστικό δάνειο με καλούς όρους
  • πως μπορεί να υπολογιστεί το ύψος του δανείου και η δόση
  • το μέσο όρο ενοικίων ανά περιοχή
  • συμβουλές για επενδύσεις σε ακίνητα
  • κριτήρια για επιλογή εξοχικής κατοικίας
  • 10 πράγματα που πρέπει να ξέρετε πριν επιλέξετε επαγγαλματικο χώρο
  • αγοράζοντας το πρώτο σας σπίτι
  • βίντεο με ξεναγήσεις
  • σημαντικά νέα σχετικά με τη φορολογία ακινήτων

και άλλα πολλά…

Αν ανανεώνετε το περιεχόμενο συχνά και είναι πραγματικά χρήσιμο και ενδιαφέρον για τους επισκέπτες σας να είστε σίγουροι ότι αυτό θα βοηθείσει πολύ την επισκεψιμότητα και τη φήμη σας.

Σε περίπτωση που θεωρείτε την ανανέωση του περιεχομένου κουραστική και δεν έχετε υπαλλήλους να το κάνουν για σας, μπορείτε να βρείτε χρήσιμα δωρεάν άρθρα αν ψάξετε στο διαδίκτυο (θα πρέπει να αναφέρετε την πηγή του άρθρου), ή να προσλάβετε εξωτερικούς συνεργάτες για να γράψουν άρθρα (μέσω διαδικτύου συνήθως είναι φθηνότερα).

Δημιουργία Λίστας Πιθανών Πελατών

Θα πρέπει πάση θυσία να παίρνετε τα στοιχεία των επισκεπτών του δικτυακού σας τόπου. Σπάνια κάποιος πείθεται με την πρώτη επίσκεψη. Χρειάζεστε ένα εύκολο τρόπο για να σας δώσει τα στοιχεία επικοινωνίας του και να μπορείτε να ξαναεπικοινωνήσετε μαζί του μέχρι να ολοκληρωθεί η αγορά (ή οτιδήποτε άλλο θέλετε). Αλλιώς χάνετε το μεγαλύτερο μέρος από τους πιθανούς πελάτες σας.

Η τεχνολογία του Διαδικτύου είναι ιδανική για τη δημιουργία μιας λίστας πιθανών πελατών (lead acquisition). Αυτό που χρειάζεστε είναι μια φόρμα όπου ο επισκέπτης μπορεί να βάλει το όνομα και το email του. Για ποιο λόγο όμως να δώσει τα προσωπικά του στοιχεία;

Θα πρέπει να προσφέρετε κάτι ως αντάλλαγμα. Για παράδειγμα ένα ηλεκτρονικό βιβλίο με δωρεάν συμβουλές ή ένα δωρεάν εκπαιδευτικό σεμινάριο ή μια έκπτωση ή συνδρομή σε ηλεκτρονικό περιοδικό ενδιαφέρον για τον επισκέπτη ή συμμετοχή σε διαγωνισμό ή βάλτε τη φαντασία σας να δουλέψει! (υπάρχουν πάνω από 100 τρόποι να δελεάσετε τους επισκέπτες σας)

Για να πειστεί ο επισκέπτης πιο εύκολα να δώσει τα στοιχεία επικοινωνίας του θα πρέπει να σας εμπιστευτεί. Αν το website σας είναι σωστά σχεδιασμένο, αν προσφέρετε περιεχόμενο που του είναι χρήσιμο, αν δηλώνετε με σαφή τρόπο ότι δεν πρόκειται να πουλήσετε ή να μοιραστείτε αυτά τα προσωπικά στοιχεία τότε αυξάνεται κατά πολύ η πιθανότητα να σας εμπιστευτεί.

Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

Με όλους αυτούς τους απατεώνες που κυκλοφορούν και τις «εταιρίες» που πουλούν τα προσωπικά στοιχεία η προστασία των προσωπικών δεδομένων έχει αναχθεί σε ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα.

Δημιουργήστε λοιπόν μια σελίδα στο δικτυακό σας τόπο που να εξηγεί ξεκάθαρα στους επισκέπτες σας πως χρησιμοποιείτε τα προσωπικά στοιχεία που συγκεντρώνετε:

  • Πώς θα χρησιμοποιηθούν τα δεδομένα;
  • Μοιράζονται με τρίτους τα δεδομένα;
  • Πωλούνται σε τρίτους;
  • Φέρετε ευθύνη για τα websites στα οποία κάνετε link;
  • Αν συγκεντρώνετε στοιχεία πιστωτικών καρτών τι γίνονται αυτά μετά την αγορά;
  • Τι μέτρα λαμβάνετε για την ασφάλεια αυτών των στοιχείων;
  • Πώς μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί σας για απορίες;
  • Πώς μπορέι κάποιος να σταματήσει να λαμβάνει προωθητικά e-mail από σας;

Ποιοι είμαστε – About Us

Η σελίδα αυτή αποτελεί σημαντικό στοιχείο ενός επαγγελματικού δικτυακού τόπου. Οι πιθανοί πελάτες σας δεν είναι σε άμεση επαφή μαζί σας πρόσωπο με πρόσωπο. Θέλουν να γνωρίζουν με ποιούς έχουν να κάνουν…

Στη σελίδα αυτή μπορείτε να συμπεριλάβετε:

  1. Ένα σύντομο βιογραφικό (της εταιρίας ή δικό σας)
  2. Φωτογραφία(-ες)
  3. Περιγραφή βασικών χαρακτηριστικών και δραστηριοτήτων
  4. Το σκοπό του website ή της εταιρίας
  5. Στοιχεία επικοινωνίας
  6. Πιθανά credentials για παράδειγμα μαρτυρίες διάσημων πελατών, κριτικές του τύπου, συνεντεύξεις, πιστοποιητικά…

Μαρτυρίες –  Κριτικές Πελατών

Οι μαρτυρίες αυτές (testimonials) αυξάνουν ακόμα περισσότερο την αξιοπιστία σας και την αξία αυτού που προσφέρετε.Οι καλύτερες μαρτυρίες είναι αυτές που περιλαμβάνουν πλήρη στοιχεία του πελάτη (πρέπει να δώσει άδεια).

Οι πιο πειστικές μαρτυρίες είναι βίντεο, οι κάπως λιγότερες αυτές με ήχο και οι λιγότερο πειστικές (που δυστυχώς μπορούν να δημιουργηθούν εύκολα από ένα απατεώνα) απλό κείμενο. Οπότε προσπαθήστε να πείσετε τους πελάτες σας να προσφέρουν μια τέτοια μαρτυρία με βίντεο ή τουλάχιστον ήχο. Όσο πιο ικανοποιημένοι είναι τόσο πιο εύκολο θα είναι να τους πείσετε.

Feedback

Μπορείτε να δείξετε έμπρακτα ότι κάνετε ότι είναι δυνατό για τους πελάτες σας και ενδιαφέρεστε πραγματικά για τη γνώμη τους έχοντας ένα συγκεκριμένο τρόπο να λαμβάνετε feedback. Αυτό μπρείτε να το κατορθώσετε με τουλάχιστον τρεις τρόπους:

  1. φόρμα feedback σε ξεχωριστή σελίδα
  2. script σε κάθε σελίδα που ένα απλό κλικ εμφανίζει φόρμα feedback
  3. polls όπου κάνετε μινι δημοσκοπήσεις για τη γνώμη των πελατών σας όσον αφορά ένα θέμα

Ασφάλεια

Αν γίνονται αγορές στο website σας (πχ ηλεκτρονικό κατάστημα) θα πρέπει απαραίτητα να κάνετε τα πάντα για την ασφάλεια. Στην περιοχή όπου οι χρήστες βάζουν τα προσωπικά τους στοιχεία και τα στοιχεία πιστωτικών καρτών θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε τεχνολογία SSL με κρυπτογράφηση 128bit ή 256bit.

Όλοι οι σύγχρονοι browsers όπως ο Chrome, ο Internet Explorer και ο Firefox εμφανίζουν αν η σελίδα έχει πιστοποιητικό ασφαλείας SSL. Οι περισσότεροι χρήστες είναι εξοικειωμένοι με αυτό και όταν δε βλέπουν το γνωστό «λουκετάκι» του SSL, διστάζουν να δώσουν τα προσωπικά τους στοιχεία και χάνεται η πώληση.

Πιστοποιητικά ασφαλείας SSL πωλούνται από πολλές μεγάλες εταιρίες και μεταπωλητές. Γνωστές εταιρίες είναι η Verisign, Comodo, Geotrust και άλλες.

Copyright

Σε κάθε σελίδα του δικτυακού σας τόπου θα πρέπει να εμφανίζετε τις πληροφορίες για το copyright. Μπορείτε να βάλετε το copyright στο κάτω μέρος (footer) των ιστοσελίδων. Για να είναι πιο διακριτό καλό είναι να γράψετε τη λέξη Copyright και το σύμβολο ©, και αυτό γιατί σε κάποιες χώρες δεν αναγνωρίζεται το ένα ή το άλλο. Για παράδειγμα:

Copyright © 2009 GreekInternetMarketing.com

Αν εξασφαλίσετε την ύπαρξη αυτών των βασικών στοιχείων στο δικτυακό σας τόπο θα εκτοξευθεί κατακόρυφα η αξιοπιστία σας και θα αυξηθούν σημαντικά οι πιθανότητες σας για επιτυχία και κέρδη!